Ajatusten paljastus

Näentä [mieleen kohdistuva]

Taso

Brd 2, Tieto 2, Tkr/Vel 2

Osatekijät

P, E, K/JK

Langetusaika   

perustoiminto

Kantama

60 j

Alue

Keilanmuotoinen huoku

Kestoaika   

Keskittyminen, enintään 1 min/taso (P)   

Laistoheitto

Tahto mitätöi; ks. teksti

Loitsunsieto

Ei päde                                                                         

Kykenet lukemaan olentojen mielissä päällimmäisinä olevat ajatukset. Saat sitä enemmän tietoa, mitä kauemmin tutkit jotakin aluetta tai loitsittua.

1. kierros

Saat selville, onko alueella ajattelevia mieliä (tajuissaan olevia olentoja, joiden Älykkyys-arvo on vähintään 1).

2. kierros

Saat selville ajattelevien mielten lukumäärän ja kunkin mielen Älykkyys-arvon. Jos korkein Älykkyys-arvo on vähintään 26 (ja vähintään 10 pistettä korkeampi kuin oma Älykkyys-arvosi), lamaannut 1 kierrokseksi ja loitsu päättyy. Et voi määrittää ajattelevien mielten sijaintia, ellet pysty näkemään olentoja, joiden ajatuksia luet.

3. kierros

Saat selville minkä tahansa alueella olevan olennon senhetkiset päällimmäiset ajatukset. Jos kohde onnistuu Tahto-laistossa, et voi lukea sen ajatuksia ja joudut langettamaan uuden ajatusten paljastuksen ennen kuin voit yrittää uudelleen. Eläimen älykkyystasolla olevilla olennoilla (Äly 1 tai 2), on yksinkertaisia, vaistonvaraisia ajatuksia, joita niitäkin on mahdollista lukea.

Voit lukea ajatuksia uudelta alueelta joka kierroksella. Loitsu voi läpäistä esteitä, mutta 1 jalka kiveä, 1 tuuma tavanomaista metallia, ohutkin lyijykerros tai 3 jalkaa puuta tai maata pysäyttää sen.

Oppiloitsun kanavoija

Yksi pronssiraha.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.